مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت جدولی را منتشر کرده که آمار قابل تاملی از موارد قطعی ابتلا، فوت و درصد کشندگی ‎کووید-۱۹ در ۲۰ کشور جهان ازجمله ایران به دست می‌دهد.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توییتی با انتشار یک جدول به ارائه آماری از میزان کشندگی کووید-۱۹ در جهان پرداخته که براساس نسبت آمار ابتلا و نیز مرگ و میر این ویروس به دست آمده است.

این جدول و نمودار که براساس آمار رسمی مبتلایان و قربانیان کشورها تا ۱۷ جولای ۲۰۲۰ تهیه شده است، نشان می‌دهد ایران با ۲۶۷۰۶۱ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ در رتبه دهم قرار دارد اما از نظر آمار فوتی‌ها با ۱۳۶۰۸ جان‌باخته در خانه پنجم جدول جهانی است. 

داده‌های این جدول نشان می‌دهد نسبت آمار مبتلایان و قربانیان در ایران نرخ ۵/۱ درصد است؛ اندکی کمتر از متوسط جهانی که با توجه به آمار رسمی ۵/۴ درصد ثبت شده است. این نسبت‌ها، میزان کشندگی ویروس کرونا را در کشورهای مختلف نشان می‌دهد.

از نظر میزان کشندگی کووید-۱۹، کشورهای  انگلیس (۱۵/۴درصد)، ایتالیا (۱۴/۴ درصد)، فرانسه (۱۴/۳ درصد)، مکزیک (۱۱/۶ درصد) و اسپانیا (۱۱ درصد) قرار دارند.

نکته جالب در این جدول، وضعیت آمریکاست که با آمار ابتلای ۳ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۵۷ نفری، آمار فوتی‌های آن ۱۳۸ هزار و ۳۵۸ نفر است. این یعنی میزان کشندگی کروناویروس جدید در این کشور ۳/۹ درصد است و از این نظر وضعیت آن از بسیاری کشورها بهتر است.

کد خبر 531870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
    0 0
    این آمار در صورت درست بودن نشان دهنده آنست که ایرانیان کمتر از سایر کشور های دیگر رعایت مسایل راجع به کرونا را انجام میدهند